Manducoris flee to shadow

Od střetu s jednotkou Tau uběhla již nějaká doba. Cesta zbídačeného družstva pustinou si vybrala svou daň a ne všichni dospěli k jejímu cíli, ale i tak se nakonec killteamu Manducoris podařilo přestát všechny strasti. Objevili v horské oblasti na okraji pustiny soustavu kaňonů, které byly prošpikovány důlními chodbami ukrývajícími množství staré a opuštěné techniky. To bylo přesně to, co členové týmu potřebovali. V důlních šachtách se cítili jako doma a rychle se zde usadili a zabezpečili perimetr. Poté co měli konečně možnost znovu nabrat síly, dali se do prohledávání okolí. Průzkumné jednotky objevily v kopcích i prastaré opuštěné ruiny a sály vytesané v samotných skalních stěnách, pokryté prapodivnými symboly. Na jedné z výprav objevili scouti týmu Manducoris i opuštěnou komunikační stanici. Velení týmu záhy rozhodlo, že by bylo dobré využít tohoto strategického zdroje a pokusit se odhalit více informací o planetě i jejích bývalých obyvatelích. Při bližším průzkumu zjistili, že generátory ve stanici mají poškozené energetické zdroje, které bude potřeba vyměnit. Když se po dalším průzkumu vraceli ke generátoru s potřebnými zdroji, čekalo je nemilé překvapení, narazili na střelecké komando Deathwatch…  

Battlereport III.mise – Dalaren Deathwatch

 Ve třetí misi jarní kampaně 2020 se můj GenCult killteam setkal s pravým nepřítelem všech xenos, kill teamem z řad Deathwatch. Cílem mise bylo, aby attacker donesl z okrajových deployment zón dva energetické zdroje do středové deployment zóny oponenta a udržel je tam do konce hry, navíc pokud by se mu podařilo dostat tam oba zdroje v prvních třech kolech, přineslo by mu to jistý ligový bod. Kdo bude útočit, a kdo bránit se rozhodovalo až rozhozením těsně před hrou, takže jsem musel být připraven na obě varianty, jak na rychlý útok a přesun do středu, tak na obranu 10” zóny ve středu pole. Věděl jsem, že DW bude mít méně, ale za to silněji vyzbrojených bojovníků, a tak jsem vsadil na větší množství modelů a rychlost. Šest Genestealerů (mezi nimi Leadera, Scouta a Combat specialistu) a cc Metamorph Leadera doplňoval Heavy specialista s Mining laserem, granátometčík, již klasicky Alchemicus Familiar a jeden obyčejný Neophyta s brokovnicí do počtu. Proti mně nastoupilo šest Battle-Brotherů vyzbrojených dvěma Frag kanóny, dvěma Boltery, Infernus Heavy Bolterem a Auto Bolt riflou na Intercessorovi s Auspexem.              

Prebattle

Počáteční rozhoz vyhrál protivník a vybral si roli Defendera, což mi celkem vyhovovalo. Poté jsem umisťoval objectivy znázorňující energetické zdroje. Jelikož nemohly být do 12” od sebe, znamenalo to, že budou muset přijít do dvou různých čtvrtin, zvažoval jsem, jestli je dát do protilehlých rohů a rozdělit tak nepřátelskou střelbu dvěma směry, nebo je dát do dvou vedle sebe ležících čtvrtin, ideálně na kratší hranu, kde bych pak mohl deployovat větší množství modelů pohromadě, abych jich měl dost u sebe v momentě, kdy by mi nepřítel ustřílel nosiče, aby jeho roli mohl převzít někdo další. Nakonec jsem zvolil tuto variantu, ale do protějšího rohu jsem přece jen umístil útočnou jednotku a to do horního patra budovy na mém levém křídle, ze které vedla lávka na středovou platformu, kam protivník umístil dva své střelce. Tato útočná jednotka měla za úkol pohltit určité množství střelby, nepřítel si nemohl dovolit, aby doběhla až k němu a lockla mu v cc dva z jeho střelců, ale střelbou po ní dal větší šanci pozemním jednotkám nesoucím zdroje. Dalekonosný a zničující Mining Laser jsem umístil na vrchol věže na pravém křídle, aby pokud možno vyřadil některé z oponentových jednotek na dálku. Protivník rozmístil svých šest střelců do dvou nadzemních pater středové konstrukce, blíže k mému pravému křídlu, na kterém byly umístěny zdroje. Cult Ambush mi u zdrojů moc nepomohla, protože jsem musel začínat pohyb do 1” od nich, ale částečně jsem přiblížil alespoň útočnou cc jednotku z levé věže. Pak jsme se vrhli na první kolo. 

<– Jedna ze dvou rychlých jednotek, snažících se dostat zdroje ke generátoru.

Distraction úderná jednotka, která měla za úkol upoutat na sebe část nepřátelské střelby, případně nepřítele locknout v cc, či zničit. –>
<– Heavy specialista s Mining laserem – úkol: Obtěžovat nepřítele střelbou, případně nějakého zneškodit.

Druhá rychlá jednotka transportující zdroj. –>
Silná střelecká nepřátelská pozice.

I.kolo

Na iniciativu hážu sedm, protivník osm a začíná tedy on. Pohyb proběhl celkem rychle tím, že si všechny modely hodil ready. Já to měl s pohybem trochu složitější. Jeden ze zrdojů nesl obyčejný Genstealer, zaplatil jsem CP a použil speciální Tacticu mise, abych mohl Advancovat i se zdrojem. Druhý zdroj nesl Scoutstealer, který použil druhý CP a aktivoval Tacticu, která mu umožňuje zvětšit si pohyb o 2” na krásných 10”. Oba se dostali těsně na hranici středové 10” zóny a navíc mimo LoS v patrech stojících mariňáků. Metamorph Leader, Combatstealer a Leaderstealer z útočné skupiny advancují přes lávku, aby se co nejrychleji dostali do blízkosti střelců na vrcholu konstrukce. Heavy s Laserem si popošel na lávku, aby byl obscured a měl lepší výhled na středovou platformu. Zbytek týmu se ukrývá, kde to jen jde, hlavně aby byli mimo LoS. Nastává střelba a tady končí veškerá legrace. První si vystřelí Intercessor s Auspexem po mém Heavy, ten ač je obscured schytává hit, wound, nedá save a umírá na pětkový Injury roll. Frag na vrcholu platformy rozdělí svých šest autohitů po třech mezi Combatstealera a Metamorph Leadera, oba woundne, oba failnou save a oba jdou OoA v prvním kole. No co, ještě mi nějaké modely zbyly, říkám si a neztrácím optimismus, i když by se tahle útočná skupina fakt šikla. A přijde na řadu infernus Heavy Bolter. Začne plamenometem s autohity a ke střelbě z Bolteru už se ani nedostane, protože rovnou na první dobrou usmaží dalšího Genouše. Čtyři modely z jedenácti OoA v prvním kole, všechny na první dobrou, z toho dva specialisti, to člověka zabolí, ale co se dá dělat, pokračujeme do druhého kola.     

Útok po lávce z levého křídla, zatímco pozemní jednotky se snaží dostat mimo LoS, ať už sprintem pod středovou konstrukci, nebo ukrytím se za blízké kontejnery.
<– Nepřítel připraven k makabrální palbě.

Advance a snaha co nejrychleji nepříteli vpadnout do zad… –>

…zatímco rychlé spojky běží se zdroji ukrýt se na střed.
Střelec s laserem se zvládl jen pohnout v prvním kole, než šel OoA na střelbu od Intercessora.
Z útočné skupiny po první střelbě taky moc nezbylo, přežil jen Leader.
A tenhle Genouš umřel na plamenomet, asi měl zůstat víc v zadu.

II.kolo

V druhém kole opět začíná oponent s iniciativou osm, zatímco mně na kostkách padly dvě trojky. Pohne se kupředu k okraji platformy, aby na mě měl lepší výhled a zbytek hází ready. Já za 2CP opakuju pohybové fičury z prvního kola a probíhám s nosičema pod hlavní konstrukcí a schovávám se s nima za kontejnery znázorňující generátor uprostřed Defenderovy deploy zóny. Tím si také zajišťuju jeden jistý League Point za donesení obou zdrojů do cíle do konce třetího kola. Leader poté co viděl jak Frag cannon rozmetal dva členy jeho týmu na fašírku přímo před jeho očima, volí taktický ústup a slézá o jedno patro níž. Provedl jsem také chabý pokus o charge z úkrytu zpoza kontejnerů Neophytou i Granátometčíkem, ale bez valného úspěchu a tak se i Genouš, který byl na středu a asi 2” od protivníkova Fragboye, který si mezitím seběhl dolů, a kterého by jistojistě nachargoval, pokud by ho jeden z jeho druhů locknul v cc, radši dává na ústup a běží se schovat za nimi za kontejner, odkud by pak případně mohl bezpečně zkusit chargovat aniž by mu hrozila smrt na Overwatch. Přichází střelba, jediný kdo si tentokrát vystřelí, je protivníkův Leader, který přes mřížovanou zeď vidí částečně Leadera mého, a tak mu obyčejným Bolterem, skrz zeď takže na obscured napálí opět na první ránu OoA a zabíjí tak třetího specialistu, což přináší oponentovi 1LP. Protivník už začíná chápat, že nemám v plánu jej naběhnout stovkou cc Genestealerů, jak se od samého začátku obával, ale že tohle bude spíš hra na honěnou a schovávanou v jednom. Vzhledem k tomu, že vše umřelo na první ránu a nemám žádné fleshky, tak morálku přeskakujem a jdeme do třetího kola.

Nepřítel postupuje kupředu, aby měl lepší výhled, já zdrhám a schovávám se.
Oba zdroje jsou na místě, teď je tam jen udržet dostatečně dlouho. Leader sestupuje dolů, ale rána z bolteru skrz zeď jej posílá na jeden hit OoA.
Co neuteklo pod budovou, ukrylo se za kontejnery, nikdo z kultu nechce proti smrtící palbě moc vystrkovat hlavu. Charge zpoza LoS bloku nevyšly, a tak se stahuje do úkrytu i Genestealer.

III.kolo

Třetí kolo se neslo v podobném duchu jako předchozí dvě incku měl opět protivník, a aby mi zabránil v udržení zdrojů v centrální zóně, rozhodl se pro zoufalé řešení a svými střeleckými jednotkami, ozbrojenými na blízko jen pěstmi a noži nachargoval mé closecombatní Genouše. Na jednoho zaútočil Fragboy, kterého jsem zkoušel neúspěšně nachargovat v minulém kole a na druhého Leader, který si promptně seběhl z prvního patra středem po kontejnerech a přímo mému Scoutstealerovi za krk. Teď šlo o vše, abych soupeře náhodou automaticky nepředběhl v boji zaplatil 2CP, já dělám to samé, a kdo tacticu využije rozhodují kostky. Vyhrál jsem, paráda! Scoutstealer útočí na oponentova Leadera, ale daří se mu procpat jen ubohou fleshku, Leader mu to vrací a pěstí ho posílá do lazaretu za ostatními OoA modely. Procpal dva hity, dva woundy, ale já dal jen jeden 5+ save a bylo vymalováno. Injury na šestku už mě ani nepřekvapilo. Pak jel chargující Fragmarine, dva hity, jeden wound, na pětkový save jsem hodil čtyři, přichází pětka na Injury roll a další Genouš jde ze stolu. Na pravém křídle ještě Flamerboy nachargoval mého ukrývajícího se Familiara, ale ten naštěstí přežil jen s jednou fleshkou. Na konci třetího kola mám 7 modelů OoA a jeden fleshnutý. Break test s Ld 9 zvládám, ale Familiar i se svým přehozem nehodí 1 na Nerve test a nervově se hroutí. 

Oponentův Leader, který proběhl prázdným středem prvního podlaží a po kontejnerech nachargoval mého Scoutstelaera. V zadu charge od Fragboye, zdroje jsou v ohrožení.
<– V tenhle moment jsou mé jednotky slušně připinované na místě.

Fragmarine těsně před ubitím Genestealera. –>

Ani Alchemicus Familiar se nezvládl ukrývat do nekonečna a skončil v cc.

IV. a V.kolo

Opět začal oponent s iniciativou deset, já se se svojí pětkou mohl jít zahrabat. V téhle fázi už se mé vyhlídky na výhru rozplynuly, a tak jsem už rozmýšlel co dál jen velmi zvolna a spíš pro zábavu a efekt. Oponentův Leader sebral jeden ze zdrojů a vynesl jej z centrální zóny, co nejdál ode mě. V tenhle moment už jsem ho neměl jak zastavit a neměl jsem ani šanci kýmkoliv pro zdroj doběhnou a pokusit se ho přepravit zpět do středu. Druhý objectiv v zóně nechal, s tím nebylo třeba hýbat, vítězství měl jisté tak jako tak a Fragboy od něj byl dál než palec, takže by se zdrojem stejně pohnul nejdřív dalším kole, na které už nemuselo dojít. Místo řešení objectivu si vyběhl z pod středové konstrukce až ke kraji stolu, odkud měl krásný výhled na mého zbývajícího Genestealera.  Druhý Fragboy si zaadvancoval přímo na kontejner, za kterým se choulily zbytky mého zdevastovaného killteamu. Flamerboy zůstal locknutý v souboji s mým přeživším Familiarem. Teď byla řada s pohybem na mě. No mrtvý jsem tak jak tak, provedem hrdinský charge, rozhodl jsem se. Neophyta se vrhnul v ústrety Frag cannonu stojícímu na kontejneru přímo nad ním a 11 autohitů (z možných 2D6 výstřelů) jej bez problémů posílá za ostatními OoA modely, pravda mohl jsem si s ním zkusit spíš vystřelit, přecejen bych mohl mít štěstí a pokud bych byl v té době ještě naživu dva výstřely z brokovnice by třeba mohly něco procpat, ale napadlo mě to až ve střelecké fázi, kdy už to bylo jedno. 😀 Genouš zkusil charge na vzdálenější Frag, kde mu nehrozily autohity, ale tu jedenáctku překvapivě nehodil, alespoň že protivník neprocpal ani hit na overwatch. Přichází střelba a za 2CP se opět rozhazujem, kdo začne. Vyhrávám roll off a pálím granátometem  Fragboyovi Krak přímo do ksichtu…želbohům i na tak krátkou vzdálenost Neophyta mine a granát letí daleko za jeho mariňácký cíl, kde neškodně vybuchuje. Svou šanci jsem tedy nezvládl využít a přichází střelba…opět 11hitů autohitů z 2D6 možných…tak jde pět do Neophyty s granátometem a šest do zbylého Genouše. To že mě teď kostky podrží, granátomet končí s Fleshkou a Genouš bez škrábnutí, je mi celkem k prdu vzhledem k celkovému stavu mise. Ještě si do Genouše vystřelí druhý Frag, ale na tu dálku ho jen škrábne za jednu fleshku. Flamerboy mlátí morálně podlomeného Familiara a dává mu druhý fleshwound. Přichází morálka a tentokrát mi ani Ld 9 nepomůže. Hážu desítku a tým je Broken. S takovým množstvím mrtvých modelů by mě zachránily už jen jedničky na Nerve, ale ty nepadají a celý zbytek týmu (čti tři rozbití přeživší) končí Shaken. Páté kolo už nemá cenu rozepisovat na další kapitolu, protože proběhlo zhruba následovně: Protivník opět hodil incku a začal tedy i v posledním kole (ne že by to pro můj komplet shaken tým znamenalo rozdíl), můj tým je totálně zdrcený a Mariňáci do nich už jen na zemi kopou a šikanují je. Frag sestřelí granátomet i zbylého Genouše a Flamerboy prijebe Familiarovi takovou ránu, že další Nerve test už se ani nekoná a hra končí mým totálním wipem na konci pátého kola.            

<– Granátomet prošvihl jedinečnou šanci a jeho Krak výstřel minul…

…co bylo dál, si dovedete představit, ovšem kostky překvapí a výsledek je jediná fleshka pro zbývajícího Neophytu… –>

Bez autohitů na dálku není Frag zas takový frajer, ale stejně alespoň přidá Genoušovi fleshku.
Páté a poslední kolo už bylo jen ve znamení sklízení zbytku mého shaken KT. Dva ze tří Injury rollů na 6 už mě ani nepřekvapily.
Poslední rána do již dvakrát zrakveného a shaknutého Familiara, jak jinak než šestka. 😀

Závěr

Závěrem, no tady si asi můžu jen pobrečet na kostky. Počítám, že by celá hra vypadala trochu jinak, kdyby prvních sedm modelů nešlo OoA po prvním hitu, ty Injury rolly padaly jak divé. Kdybych měl hru opakovat, asi bych to neprovedl moc jinak, snad bych jen poslal Genouše se zdrojema po dvojičkách, aby bylo pro oponenta těžší se ke zdrojům prokousat a vynést je ze středové zóny. Každopádně Genestealeří rychlost se tady osvědčila, získal jsem 1LP za splnění speciálního úkolu mise. Oponent měl z počátku strach, že na něj naběhnu s milionem útoků, no asi bych to zkusil, pokud by byla možnost chargovat zpoza LoS blocku, ale té se mi tady moc nedostalo a nabíhat Flamer nebo autohity z Fragu je prostě kontraproduktivní. Trochu mě mrzí, že útočná skupina nedoběhla. Sice splnila úkol a působila jako malý distraction Carnifex, ale umřela příliš rychle, nepřítele tak ani nezdržela, ani neoslabila, nehledě na to, že dostal 1LP prakticky zadarmo za zabití tří specialistů. Stejně tak Heavy, který si ani nevystřelil. Byla to moje první KT zkušenost proti DW a musím říct, že jsem si hru užil i přes totální wipe, opět se něco nového přiučil a hlavně strávil fajn večer. Takže díky Dalarenovi za hru a někdy třeba dáme rematch.   

…členové týmu se bleskurychle rozprchli a ukryli po okolí. Byli příliš blízko, než aby si teď nechali stěžejní informace protéct mezi spáry, a tak bylo rozhodnuto. Útočná jednotka zaujme pozice a zaměstná nepřátelské družstvo alespoň na tak dlouho, aby ostatní mohli zprovoznit generátor, až bude zdroj energie obnoven, tým se přeskupí a pokusí se zjistit takové množství informací, jak jen bude možné, pokud by se při tom podařilo ještě nepřítele vlákat do pasti a zasadit mu zdrcující ránu, tím lépe. Jednotka, proti které stáli, však nebyli žádní nováčci, ale ostřílení veteráni, nejlepší z nejlepších, kteří strávili celé dekády bojem s přesně takovým nepřítelem, jakým byl killteam Manducoris. Jakmile mariňáci zjistili, že jsou přepadeni, neváhali ani okamžik a s chirurgickou přesností se postavili na odpor. Z dobře promyšleného plánu a léčky se stala snaha o vlastní přežití. Lovec se stal kořístí a týmu Manducoris nakonec nezbylo nic jiného než původní plán zavrhnout a rozptýlit se a ukrýt v přilehlých ruinách a industriálních budovách, zranění přeživší se přeskupili a stáhli zpět do šachet, kde by se mohli v relativním bezpečí vylízat z utržených ran…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *