Kill Team

Kill Team Brno skupina

Kill Team kampaň zima-jaro 2020

Změny odminula červeně

Základní informace:

Formát: Core manual + Elites + Kill Team Annual 2019 + FAQ
Délka: 9 kol + opět závěrečný event pravděpodobně v květnu
Body: 100pts na začátku, po každém sudém kole zvyšujeme o 10

Slovníček pojmů:

CP – Command Point – používá se na sesílání taktik ve hře
VP – Victory Point – Používá se v některých misích na určení vítěze
LP – League Point – Používá se pro celkové umístění v žebříčku hráčů
Commander – Speciální charakter z rozšíření Commanders
Specialista – Specialist – Člen Killteamu, kterému jste přiřadili specializaci (core manual str.66)
Bodová cena – Point cost – Cena modelu/vybavení při stavění killteamu
Úroveň – Level – Značí na které úrovni se specialista nachází (core manual str.66)
XP – Zkušenosti – Po dosažení daného počtu specialista postoupí na vyšší úroveň (core manual str.204)
Out of Action – Výsledek Injury rollu ve hře kdy je model vyřazen ze hry
LOS – Line of Sight – pomyslná přímka spojující dva body aniž by byla přerušena

Sekce 1: Kill Team

Command Roster:

Váš Command Roster by měl být složený z modelů sdílejících Faction Keyword a obsahovat:

1x Commander (Využijete ho při některých Gambitech. Hlavní kampaň bude opět bez nich)
Maximálně 20 modelů, z toho:
Minimálně 1x Leader specialista
Minimálně 2x libovolný specialista

Několikrát během kampaně bude ohlášená možnost úpravy rosteru, kde budete moct některé modely propustit a najmout namísto nich jiné, případně změnit výstroj modelu bez propouštění. Fluffově to může být například přílet zásobovací lodi.

Levelování:

Každý specialista během hraní nabírá zkušenosti a dostává se tak na vyšší úrovně. Non specialist modely fungují samostatně a zkušenosti nesbírají (Takže pravidla pro Fire Teamy ignorujte). Získávání zkušeností funguje následovně:

+1xp na konci bitvy, které se specialista zůčastnil a nebyl Out of Action
+1xp okamžitě při splnění některé z následujících podmínek, každou z nich možno jen jednou za bitvu:
– Zahrajete taktiku stejné úrovně, jako je náležící specialista
– Zabijete s ním specialistu nepřítele (Out of Action)
– Zaberete s ním objective který se nedotýká vaší deployment zóny

Jakmile specialista dosáhne vyšší úrovně, okamžitě pro něho vybíráte z talentového stromu novou schopnost a můžete začít využívat i taktiku jeho aktuální úrovně. Tato situace může nastat i během hry – vyhodnocuje se po dokončení aktuální události (například po vyhodnocení zbývajících útoků modelu).

Specialisté vyšších úrovní stojí více bodů, a to poměrně podle jejich počáteční ceny včetně výstroje:

1-9 bodů                    +1 bod za každý level
10-19 bodů               +2 body za každý level
20-29 bodů               +3 body za každý level
30+ bodů                   +4 body za každý level

Nemůžete se rozhodnout specialistu nechat na levelu 1 – bylo by mu to líto.

Následky bitvy:

Vždy, když je váš model vyřazen Out of Action, zaznačte si počet jeho Flesh Woundů. Za každý Flesh Wound máte postih -1 k Casualty rollu na konci bitvy (core manual str.204). To znamená, že například model se dvěma Flesh Woundy je mrtvý na výsledek 1,2,3 a zraněný na výsledek 4. Mrtvé modely specialistů ztrácí veškeré zkušenosti i úrovně. Mrtvé modely nelze použít dokud je nenajmete znovu při následující možnosti úpravy listu.

Pokud nemáte možnost použít ani jednoho leadera při stavbě týmu pro misi (například jeden je mrtvý a druhý zraněný), můžete nasadit team bez leadera. Celý tým má postih -1 k morálce po celou dobu bitvy.

Sekce 2: Kampaň

Organizačně:

Kampaň se bude skládat z více kol. Každé kolo bude ohlášené v pátek, bude trvat dva týdny a deadline na odevzdání výsledků i reportů bude první neděle po ohlášení nového kola. Skládat se bude z Hlavní příběhové mise a alespoň jednoho nepovinného Gambitu. Za výsledky budete dostávat LP do výsledkové tabulky. Možnosti dalšího získávání LP budou specifikovány níže.

Každou hlavní misi můžete hrát jen jednou, a nesmíte hrát dvakrát po sobě se stejným soupeřem. Výjímkou jsou situace kdy:
– Žádný jiný soupeř už na vás nezbyl – V tom případě si můžete zahrát s někým znovu
– Hráč který je poslední kdo misi ještě nehrál vás požádá o zpětné dohrání – Pro takového hráče platí standartní udělování ligových bodů, hráč který hraje takovou misi podruhé dostává pouze 1 LP za výhru (V případě prohry neztrácí nic)

Gambity můžete hrát i vícekrát, i se stejným soupeřem kterého jste měli v hlavní misi stejného kola.

Hlavní mise:

Každé kolo bude ohlášena jedna Hlavní mise, skládající se z krátkého příběhového úryvku pro zasazení do settingu, pravidel pro misi samotnou a specifikace speciálního úkolu, za který skórujete bonusové ligové body.

V každé Hlavní misi budou tři způsoby jak získat ligové body – vítězství, převaha a speciální úkol.

Vyhrál jsem:                                 3 LP
Remíza:                                         1 LP
Prohra:                                          0 LP
Zabití tří a více specialistů:       1 LP
Speciální úkol mise:                    1 LP

Gambit:

Gambity neboli vedlejší mise jsou způsob, jak si hru ozvláštnit netradičním scénářem. Ty budou všech možných druhů, od čtyřhry přes commanders až po custom překvápka.

V Gambitech se body negenerují, nýbrž kradou soupeři.

Vyhrál jsem:                                 1 LP
Remíza:                                          0 LP
Prohrál jsem:                                -1 LP

Další způsoby získávání ligových bodů:

Kromě obligátních bodů za hraní odměňujeme i hobby složku, zkrátka když uděláte něco navíc a nebo organizátorovi usnadníte život.

Například tím, že budete odesílat výsledky před deadline.
Odeslání výsledků včas             1 LP (Lze získat za každé kolo)

Můžete se s ostatními podělit nad zážitky ze hry napsáním reportu. Takový report musí obsahovat Shrnutí klíčových událostí a Fotky ze hry, nepovinná ale hezká složka je i trocha fluffu okolo. Report je nutné zveřejnit před deadline daného kola. Inspirovat se můžete například na https://bit.ly/2N4RMWQ
Napsání hezkého reportu          1 LP (Lze získat za každé kolo)

Pokud se necítíte zrovna na report ale chcete se s námi podělit o nějaký fluff (krátký příběh k tématu, povídání o vašem Killteamu, .. Nemusí být samostatný příspěvěk, může být součástí reportu nebo i fotky)
Zveřejnění hezkého fluffu         1 LP (Lze získat jednou za kampaň)

Dali jste si práci s barvením a nestydíte se to ukázat? Podotýkám že modely natřené Primalexem na válečku nejsou Fullpaint ale Full-of-paint a nebudou ohodnoceny. Jestli máte potřebu se zeptat zda je váš tým dostatečně nabarvený, tak není.
Fotka 10+ Fullpaint modelů      1 LP (Lze získat jednou za kampaň)

Potěšili jste organizátora nějakou vlastní iniciativou, jako například výpomoc s organizací, pomoc s hlavním fluffem, zaučili jste úplného nováčka nebo jste prostě v něčem šli o pár kroků dál než ostatní? Organizátor si vyhrazuje možnost ohodnotit takový přístup extra body, avšak před jejich udělením proběhne anketa zda s tím souhlasí většina.
Jste skvělý člověk                        1-3 LP (Lze získat jednou za kampaň)

Sekce 3: FAQ

Q: V minulé kampani se roster nepoužíval a teď ano, proč?
A: Zatímco někteří tu možnost střídat random modely nepoužili vůbec a hráli furt to samé, někteří hráči toho využili na kompletní transformaci listu. V obou případech to nebylo moc o Killteamu složeného z pravých specialistů na danou misi, a to chci změnit.

Q: Jeden specialista může nabrat až 4xp za kolo, není to moc?
A: To že může neznamená že to bude snadné, a standartně neočekávám víc než 2xp za hru jako v normálu. Jen je tu ta možnost se do toho fakt ponořit. Navíc je teď o něco snazší specialistu doopravdy zabít a tím ho o levely připravit.

Q: Co když nechci hrát specialisty na vyšších úrovních?
A: Můžeš je propustit při reorganizaci a najmout jako nové s 0 zkušenostmi.

Q: Postih na Casualty roll za flesh woundy znamená že modely budou spíš umírat. Proč?
A: Normální Casualty roll je prostě jen zbytečná otrava. 90% šance že se nic nestane je zbytečnost. Takhle si slibuju, že ten hod dostane nějaký smysl v návaznosti na události ve hře.

Q: Jak mám vůbec hrát, když mi umřou modely a nemůžu je nasadit?
A: Předběžně očekávejte možnost doplnění/oprav/úprav na konci každého druhého kola.

Q: Proč se změnilo bodování z 5-1 na 3/1/0?
A: Umožní nám to hrát širší spektrum misí, a ne jen ty které jsou v základu zaměřené na VP.

Q: O čem to letos bude?
A: Nechte se překvapit. Spoiler snad jen že Malignusovo stádo bude fluffově hlavní záporák.

Q: Jaký bude tentokrát rozdíl mezi Hlavní misí a Gambitem?
A: Hlavní mise budou víc balancované než minule s minimem vyloženě experimentování, zatímco každý Gambit bude nějak unikátní. Můžete se těšit na custom scénáře, čtyřhry, commanders…

Q: Co když se nestihnu zaregistrovat / budu chtít začít později?
A: Není problém, jen nedostaneš bonusové body za včasnost.

Q: Máš mě rád?
A: Ano, můj synu.

Q: Medzi 3 zabitych specialiatov sa rata aj leader?
A: Ano, leader je také specializace. Dokonce i “extra” specialisti jako například Pious Vorne se počítají.

Q: Jak se „domlouvají“ jednotlivé hry?
A: Buď přímo na skupině, na skupinovém chatu (pokud nejste jeho součástí, pingněte mě přímo a já vás přidám), a nebo na discordu: https://discord.gg/KA6hSE